Zijn er nog andere ladelopers mogelijk ?

Hallo. Ik maak op school in de houtbewerking een bed met nachtkastjes aan. Ik heb een nachtkastje met een dagmaat van 65mm hoog. Daar in moet een lade komen. Op school werken we met ladelopers van Blum. Een probleem is dat als ik die gebruik, dan heb ik maar een ruimte van 25 mm om nog dingen in te leggen. Dat is dus zeer weinig. De andere optie om toch nog wat ruimte (40 mm) te hebben is via lades die op een houten lat heen en weer kan bewegen alleen raad mijn leerkracht dit niet aan omdat dit wat stroef zal gaan. Ik kan ook mijn nachtkastje niet groter maken omdat dan het ontwerp niet meer klopt. Hebben jullie nog een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen met goede en betaalbare ladelopers en dat ik ook nog heel wat ruimte heb om iets in te leggen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een Blum ladeloper kan ook (moet)
naast de lade gemonteerd worden!?

Antwoorden (1)

Als je de ladelopers maakt van hardhout, zullen ze licht genoeg lopen, vooral als je het heel glad maakt. Het beste kun je daarvoor pokhout gebruiken. Dat is moeilijk verkrijgbaar en vrij duur, maar je hebt maar weinig nodig. Als dat niet lukt, kun je ook beukenhout gebruiken.

Ik heb een goede blog gevonden over ladelopers. De url plaats ik hieronder.

Succes!