bij ons nieuwe raamkozijn is het rubber per ongeluk meegeschilderd met acrylverf, drie dagen geleden, alleen de grondlaag.Wat nu?

verwijderen met afbijt? of de andere lagen ook maar op het rubber aanbrengen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.1K

Antwoorden (3)

nee niet met bijtmiddelen aan de slag dit tast het rubber aan.
Als je erbij kunt gaat het met een schuursponsje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad niet met afbijtmiddel. Waarschijnlijk lukt het ook met een doek en ethanol. Het lijkt me dat het schuursponsje ook het rubber beschadigd.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het is niet zo'n goed idee om andere lagen erop aan te brengen. Acryl is bedoeld voor hout of hard kunststof. Op rubber gaat het door verschil in uitzetting barsten, daarnaast is het rubber zo flexibel dat het zo kapot gedrukt wordt. Het kan wel, maar je zult er niet lang plezier van hebben...

Het beste is om de grondverf goed te laten drogen. Dan wordt het hard en makkelijker eraf te halen. De ethanol (brandspiritus) of therpetijn (voorzichtig alleen op de laag aanbrengen) gaat hopelijk tussen rubber en de opgedroogde verf zitten. Een andere optie is sterk plakband, gewoon hard erop vast plakken, een uurtje laten zitten en er met acrylgrondverf eraf halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bio-ethanol tast namelijk diverse materialen aan zoals aluminium, maar ook ijzer en rubber
Gewoon zitten laten en een paar maanden goed laten uitharden. Daarna kun je de verf goed van het rubber verwijderen. Door met met je vingernagels over de uitgeharde
verf te vrijven splijt en breekt de verf op het het rubber en laat zich goed verwijderen. Eventueel met behulp van een
(schuur)sponsje en wat afwaswater.