wij hebben een balkenplafon.jaren geleden heb ik die geschilderd met verf op waterbasis.nu wil ik die overschilderen in een andere kleur.kan dat?

oververven op een waterbasis verf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik muren of plafonds moet overschilderen reinig ik die eerst met St-Marc, die is perfect om te reinigen en te ontvetten. Overschilderen kan met om het even welke verf, maar als u terug latexverf gaat gebruiken hoeft u geen primer te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Overschilderen is geen enkel bezwaar, wel weer met watergedragen verf.
Lichtjes opschuren stof en vetvrij maken en schilderen maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkel probleem.
Aangezien het binnen is kan je er ook alkydverf op smeren.
hoewel watergedragen ivm de lucht de voorkeur zal hebben.
Enige is dat als je in een zeer contrasterende kleur gaat verven je meerdere lagen nodig kunt hebben ivm dekking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overschilderen is geen probleem,wel even goed ontvetten. Als het een hele andere kleur word wel even op kleur grondverf aanbrengen,en dan aflakken met lak.