tips en tricks voor het breien van een plaid?

ik wil een wollen plaid gaan breien , nu ben ik geen kunstenaar in breien maar vind ik het wel heel leuk, kan iemand mij uitlegen welke naalden welke wol hoeveel wol, en wat tips geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het ligt eraan of je een dikke of dunne plaid wil breien.
Voor een dikke plaid heb je dikkere naalden en wol nodig,maar je zult hem nooit in één stuk kunnen breien want zoveel steken gaan er niet op een naald dus ik vierkantjes zoals hierboven beschreven wordt.

Wil je er niet te lang over doen dan zou ik voor naald nr 7 kiezen met dikke wol die daarvoor geschikt is,dit staat op het etiket van de bol aangegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je niet zo bedreven bent in breien is het een aanbeveling om met dikke naalden vierkante lapjes te breien. Dat kan in diverse kleuren. En die naai of haak je dan in een leuk patroon aan elkaar.
Plaatje bij antwoord
Amadea