Radiators op de bovenverdieping worden maar voor de helft warm, hoe kan dit?

Radiators op de benedenvloer geen probleem, maar zodra je op de 1e verdieping en de zolder komt is de bovenkant van de radiotor warm en de onderkant ijskoud. Hoe kan dit en hoe kun je dit voorkomen ?

4 jaar geleden
1.6K
ronron1212
4 jaar geleden
Heb je ze al eens goed ontlucht?
SnakeEye
4 jaar geleden
ja, ze zijn ontlucht. Was ik vergeten erbij te melden...
ronron1212
4 jaar geleden
Is het dan snel warm beneden waardoor de cv uitslaat? Anders even een cv monteur laten komen.
SnakeEye
4 jaar geleden
Ze doen het allemaal wel en ook gelijktijdig. Dus als ze warmer worden, worden ze allemaal gelijktijdig ook warm. Enige punt is dat ze op de bovenverdieping niet warm worden aan de onderkant van de radiator. Misschien toch ff iemand na laten kijken.

Antwoorden (1)

Het warme water stroomt aan de bovenkant de radiator in en onder eruit. Als het bovenin goed warm wordt is de radiator goed ontlucht. Ik ga er even vanuit, dat je op de bovenverdiepingen geen thermostaatkranen hebt.
De thermostaat zit in de woonkamer en die regelt dus de verwarmingsketel. Met het zonnige weer dat we nu hebben zal beneden de thermostaat snel uitslaan en wordt het op de verdiepingen dus ook niet warmer.
Als je alles een keer goed wilt controleren doe je er het best aan om op de verdiepingen de kranen volledig open te zetten en de thermostaat in de kamer ruim vijf graden hoger instellen. Binnen een uur moet je dan voelen of de radiatoren boven wel helemaal warm worden. Zo niet heb je alles uitgeprobeerd en kan er beter een monteur komen.