Hoe kan ik donker eikenhout lichter maken?

m'n eikenhouten tafeltje heeft na een opknapbeurt (gebeitst) een donderder kleur gekregen dan het origineel.
is dat terug te brengen in de lichtere originele kleur? en Hoe?

12 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Met schuren krijg je dit er niet af,dat worden allemaal vlekken.Ik weet niet wat voor beits je gebruik hebt,als het op water basis is,moet je gewoon met water,en dan veel,net zo lang schoonmaken dat het lichter wordt.
Is het op terpentinebasis dan moet je met terpentine aan de gang.Kijk dan uit voor brand, doe dat buiten.
Wij hebben een meubelfabriek, en maken ook wel eens donkere tafels schoon op deze manier.Als de tafel massief is,kan je na het schoonmaken heel grof schuurpapier nemen om de rest van de vlekken weg te halen.Is het fineer? niet doen want dan schuur je er doorheen.
Suc6
burgos
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste is eerst weer alles schuren en dan opnieuw beitsen,maar dan met een kleur die lichter is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de beits diep ingetrokken is kan u beter eerst met een afbijtmiddel de kleurstof oplossen. Goed wegspoelen en nadien licht opschuren. Succes.