Welk middel is het best te gebruiken om zilver en koper weer als nieuw eruit te laten zien?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
6 jaar geleden
Koper en zilver poets.
http://www.bestepoetstips.nl/huis/poetsen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Silvo en Brasso!
Rieneke1
6 jaar geleden
Tandpasta, rustig wrijven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Fijn zilver als sieraden of grof spul zoals bestek zonder graveerwerk? Fijn spul naar een juwelier brengen, dat krijg je zelf niet als nieuw, simpelweg omdat je waarschijnlijk de chemicaliën niet hebt en ook geen ultrasoon trilbad hebt.

Antwoorden (4)

Daar zijn middelen voor met heel originele namen: zilverpoets en koperpoets! Te koop in de supermarkt.
6 jaar geleden
Silvo voor zilver en Brasso voor koper.
bamibal
6 jaar geleden
cleaner waarmee je auto,s pollijst goedkoop en werkt goed.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ofwel gebruik je koper- of zilverpoets die in de handel verkrijgbaar is ofwel maak je zelf je poets.
Wat ik gebruik om mijn koperen keukengerei te poetsen is het volgende: een overschot van tomatenpuree mengen met evenveel scherpe mosterd en een flinke scheut azijn zodat het geheel makkelijk uitsmeerbaar is, mocht je koper echt heel vuil zijn dan kan je er wat zout aan toevoegen dat zal werken als schuurmiddel. Deze pasta aanbrengen en een tiental minuten laten inwerken een flink opwrijven met een katoenen doek en afspoelen met heet water. Dan even opwrijven met een dot fijne staalwol en je potten glanzen als nieuw.
Succes met je koper en zilver