Slaapkamer met binnen raam mag dat ????

Hallo,
Kinder slaapkamer is 3.50 bij 2.75 we hebben een stuk van de woonkamer gebruikt.
Het is niet mogelijk om een buitenraam te plaatsen kamer zit tussen onze slaapkamer en de woonkamer in.
We hebben een dubbelglas schuifraam geplaatst dat open kan bij onze slaapkamer, zodat als wij de gordijnen open hebben licht in de kinderkamer komt.
Frisse lucht komt dan binnen als we de voorramen open zetten via onze kamer naar de kinder kamer.
Om door te luchten kunnen de openslaande deuren in de woonkamer open zodat de lucht via de woonkamer door tocht naar de kinder kamer en zo via onze kamer ramen naar buiten of andersom
mag dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kunnen jullie beter zelf in die 'kinderkamer' gaan liggen i.p.v. je eigen kind(eren)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Hoi, Dat kan maar blijft nog steeds de vraag of het zo mag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
An de voorkant zaten er ramen die niet op konden hadden we zelfs last van vocht op de ramen en schimmel dus hebben wij een heel nieuw raamkozijn geplaatst met 2 ramen om te openen.
Die staan altijd open de gordijnen ook.
Als het voorraam het raam van de kinderkamer en de achter deur open staat
waai je nog net niet het huis uit we en is het op de kinderkamer echt fris je voelt de wind.
Het licht is te vergelijke met een zolderkamer. Zou de ventilatie genoeg zijn???

Antwoorden (6)

Het mag wel, ik ben eens bij een flat geweest, die ik wilde kopen. Toen ik thuis was realiseerde ik me pas wat ik gezien had: geen raam in de slaapkamer
Flat niet gekocht dus
12 jaar geleden
Natuurlijk mag dat, als je maar zorgt voor genoeg lucht verversing, desnoods extra ventilatie kanaal aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mag wel, maar het is niet verstandig omdat je niet voldoende kunt ventileren gedurende de nacht - ik neem tenminste aan dat je niet alles open laat staan 's nachts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ARGHHHHH!! er is weer een hele stille sneaky minnaar actief hier.
(uit het raam ermee) :O)
Het mag wel,maar als je het huis zou verlaten,moet je wel alles weer in de oude staat terug brengen zoals het was toen je erin kwam.

Voor ventilatie zou je een ingebouwde ventilator kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland moet een bouwwerk voldoen aan het bouwbesluit, hierin is een slaapkamer (nog) bestempeld als "verblijfsruimte" deze ruimte heeft een daglichteis (ca. 10% van vloeroppervlakte). Binnen deze eis is het theoretisch mogelijk dat je deze eis haalt door een venster van een andere ruimte, echter in de praktijk komt dit nooit voor. Als je deze situatie dus in een nieuwbouw woning zou hebben wordt het afgekeurd door de gemeente.. (als ze hun werk goed doen) zo'n eis is er ook voor ventilatie, kijk anders voor meer info op bouwbesluitonline.nl hier kun je aanvinken of je bestaande- of nieuwbouw hebt en wat voor functie (woonfunctie in dit geval) daarna kun je of zoeken maar index gaat makkelijker. Als je dit hebt gedaan en je t goed gedaan, echter in veel gevallen wordt de slaapkamer gewoon gebruikt. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het eens met Mkokie. Het bouwbesluit geeft in Nederland aan waar bouwwerken aan moeten voldoen. Hoogstwaarschijnlijk zal jou situatie niet voldoen aan het bouwbesluit.

Ik denk dat naast de vraag of het wel of niet mag, je ook voor jezelf moet afvragen of je zo een gezonde situatie kunt creeren voor je kind. Als ik lees hoe je het licht en verse lucht wilt regelen in de kinderkamer zeg ik persoonlijk "Niet doen".

Groet,

Robert