Wat is duurzamer: een douchebak van acryl of plaatstaal?

Ik lees tegenstrijdige informatie. Acryl zou meer comfort geven, maar niet kras en kleurvast zijn. Plaatstaal (emaille) daarentegen wel. Vandaag zei iemand weer dat het qua duurzaamheid geen verschil maakt. Ik kom er dus niet helemaal uit...

Het lijkt mij, dat gezien acryl een kunststof is dit kwetsbaarder moet zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
paulus811
6 jaar geleden
Plaatstaal is stabieler maar is wel koud aan de voeten zodra je in de bak stapt. Van emaille kunnen stukjes afspringen als je bijvoobeeld de douchekop laat vallen. Plaatstaal is meestal wel iets goedkoper.

Antwoorden (1)

acryl ziet er leuk uit en is niet zo koud als staal maar vergeeld wel op den duur plaatstaal op geemailleerd blijft mooi en zoals de vorige beantwoorder een douche kop laten vllen geeft tegenwoordig geen schade meer omdat de meeste douchekoppen van plastic zijn