Aansluiten Ikea Oven, beveiligd?

Ikea Framtid OV9 Heteluchtoven, 230 Volt gisteren aangesloten met stekker op stopcontact, temperatuur komt niet boven 230 graden, pizzafunctie werkt niet. Navraag bij klantendienst Ikea leert dat er een beveiliging op zit om te voorkomen dat je hem zelf verkeerd zou kunnen installeren, Iemand een idee hoe deze eraf te krijgen is, de klantenservice van Ikea wilde dit niet vertellen en ik neem aan dat als er een snoer aanzit met 3 draadjes, ik me toch wel heel sterk moet vergissen wil ik dat verkeerd doen.........

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

Die oven gebruikt max 1100W, dus stekker eraan en inpluggen, daar kan je weinig verkeerd aan doen.
In Sommige landen doen ze nogal moeilijk met dit soort dingen.

Erg raar dat ze dit in Nederland niet willen vertellen.
Ik zou nog een keer bellen, echter dan erbij zeggen dan je een keukenzetter bent die een Ikea oven voor een klant installeert...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dit advies vind ik gevaarlijk. Een thermo beveiliging zit er niet voor niks op want bij een verkeerde inbouw (installatie) kan er echt een gevaarlijke situatie ontstaan. Het heeft niet alleen met de stekker en het stopcontact te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar zie jij in de vraag iets staan over een thermo beveiliging. Die zit er heus wel in, maar dat is echt niet hetgeen wat hier aan de hand is en die gaat ook zeker niet overruled worden.
Als ik de vraagsteller en het antwoord van de Ikea goed begrijp staat er een instelling in de oven uit.
Het snoer kun je niet verkeerd bevestigen zodanig dat er een temperatuurbeveiliging in werking treedt. Als de temperatuur niet boven de 230 graden kan komen en de pizzafunctie niet werkt, is de oven defect en moet je hem terugbrengen. Het verhaal van de beveiliging is onzin.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een oven van 1100 Watt kan misschien ook niet warmer worden dan 230 graden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1100 Watt is niet zo veel. Een stofzuiger of strijkijzer neemt al meer vermogen. Een tweede groep kan daarom geen verschil maken voor de temperatuur.