Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Lekkende verwarmingsknop, hoe repareer ik die?

Mijn verwarming lekt bij de knop waarmee je 'm opendraait. Ik heb hem helemaal dichtgedraaid, (en tijdelijk even wat tape erom gedaan), maar hij moet natuurlijk gemaakt worden. Hoe doe ik dat? Moet ik de knop eraf draaien, of iets vervangen? En wat dan? Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

deze is niet te repareren, moet vervangen worden, water moet er af, en dan nieuwe opzetten
(Lees meer...)
9 jaar geleden
ItisILeClerc
9 jaar geleden
vroeger moest het water eraf, nu bevriezen ze de pijp lokaal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ hoewel repareren best mogelijk is, is dat veel moeilijker dan vervangen.
Gewoon het water eraf is meestal sneller en makkelijker dan bevriezen.
Haal de knop van de kraan, probeer het schroefje niet te forceren. Onder de knop vind je de wartel, die de pakking van de gland aandrukt. Die wartel moet wat aangedraaid worden met een passende ringsleutel. Verwijder eerst de kalk met azijn of een kalkoplosser. Wat kranenvet kan het afsluiten verbeteren, maar dan moet je eerst de wartel er uit draaien. Dat gaat alleen goed als je eerst de druk van de installatie af haalt. De lekkage is dan beheersbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat als je hem gaat vervangen, wat strikt genomen niet nodig is, in ieder geval een thermostaatkraan monteren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een goede monteur kan dat zonder dat het water er af moet door bevriezen van de leidingen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding