hoe kan ik het best een bloembak maken?

hey,
We willen in de tuin een grote bloembak,
We hebben al mooie graniet blokken,

Alleen nu wil ik weten hoe kan ik het het beste doen.

vooral kwá de fundering metselen en een paar pinnen tussen de 4 muren lukt wel ( zodat het niet uit elkaar breekt )

Alleen we willen zelf gewoon van de beton kopen waar je alleen nog water bij hoeft te doen gebruiken,

Alleen hoe diep moet de fundering?
En moet ik gelijk de hele oppervlakte van de bloembak of alleen het deel waar de blokken op komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou u misschien een tekening (ms paint) of foto kunnen laten zien van hoe het worden moe? zo snap ik het niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
afbeelding toegevoegd

Het beste antwoord

Een beton fundering heb je niet echt nodig voor je bloembak vermits er geen druk gewicht (bv verdiep) op de stenen komen.

Dit is hoe ik te werk zou gaan:
Graaf een derde van een schop steek diep (20a 25cm) een schop breed en doe daar een beetje droge beton in of stabilisé.
Mets nu je stenen tot de gewenste hoogte en veranker ze regelmatig.
Laat een dagje drogen en plak de binnenkanten uit met rijnzand
Laat opnieuw een paar dagen drogen voeg je stenen en vul je bak op met eerst een klein laagje kiezel stenen (gravrie) en doe daar je potgrond in voor je planten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Ik heb er eentje gemaakt van 1m x 1,5m. U graaft rondom een geul. In die geul legt u op de punten waar die boordtenen elkaar raken een steen waar die beide kunnen op steunen. Alle stenen mooi waterpas leggen. Daarop uw boordstenen mooi uitlijnen en dan ondergieten met uw specie. Die specie aanbrengen rond de stenen en maken dat boordstenen tot net onder de oppervlakte er mee inzitten.
De bodem van de bak niet met cement bedekken zodat de aarde doorloopt tot boven in de bak en de specie dus enkel ronde de stenen zit. Zie tekening in bijlage.
Succes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tekening was niet meegekomen.