Hoe schilderstape resten verwijderen?

Vorig jaar heb ik bij het verven van de muren de kozijnen afgeplakt met schilderstape. Aangezien het twee keer moest gebeuren heb ik de tape tussen de twee lagen laten zitten.
Na de tweede keer (na een paar dagen) heb ik de schilderstape van de kozijnen getrokken en je raad het al, gedeeltelijk de verf eraf en gedeeltelijk zitten de lijmresten van de schilderstape er nog op.

Heeft iemand een (originele) tip hoe ik het beste de lijm kan verwijderen? Ik heb namelijk zojuist de moet verzameld om de kozijnen maar eens op te knappen...

Geprobeerd heb ik:
- afwasmiddel
- terpentine
- ammonia
- en schuurpapier, werkt eigenlijk tot nu toe het beste, maar is veel werk.

Thinner zie ik niet zo zitten want dan lost ook de verf op en WD40 ook niet want ik moet hierna nog schilderen.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
27.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het grootste gedeelte met een verfkrabbertje, de eventuele lijmresten met HG lijmverwijderaar. Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al wasbenzine geprobeerd?
Dit lost lijmresten op.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik verwijder stickers en plakband resten altijd met lampolie, dat gaat goed, maar is helaas wel vet ja. Het lost gelukkig geen verf op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wasbenzine werkt ook goed en tast de verf niet aan

Antwoorden (3)

Smeer de resten lijm en afplakband in met olie, lampenolie en babyolie zijn hiervoor geschikt, maar ook olijf-, of zonnebloemolie. Laat even intrekken en verwijder vervolgens met een doekje gedrenkt in warm water. Wel goed ontvetten voordat je gaat schuren en verven.
Succes met deze klus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zet de HAARföhn er maar op en verwijder de rest daarna met een tornmesje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een uitstekend en zacht oplosmiddel voor lijmresten is petroleumether, verkrijgbaar bij de apotheek.