Wie weet waar deze dakpannen vandaan komen ? en hoe noem je die " zijstukken" die ik mis?

Ik moet een hellend dak leggen voor een schuurtje, heb deze pannen ooit gekregen maar kan ze niet leggen daar ik wat mis. Wie weet raad?
Misschien weet iemand waar ze gekocht zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De pan die op de foto staat wordt Kruispan, Bouletpan, of Echter pan genoemd. Kruispan is de oude nederlandse naam, tegenwoordig worden ze meestal aangeduid als Echter pan. Deze pan wordt namelijk alleen in de Limburgse plaats Echt geproduceerd.

Er bestaan ook zogenaamde halve pannen voor aan de randen. Mochten die voor jou formaat echter niet voorhanden zijn dan kun je langs de randen een brede windveer toepassen; een plank die de buitenste rij pannen afdekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer eens de Gebroeders Cuypers Dakpannenfabriek BV (telefoonnummer 0475 481990)