mijn houten tafel is gebroken kan ik hem goed lijmen?

Ik heb een houten salontafel waarvan er laatst een hoek is afgebroken, is het mogelijk om dit met houtlijm goed vast te lijmen. wordt dat stevig en mooi? moet ik daarvoor gewoon D2 houtlijm gebruiken? of kan ik het tafeltje beter naar iemand brengen om te laten repareren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon D2 houtlijm is prima als de pasvorm goed is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HIer een complete handleiding voor het repareren van een hoek:
http://www.kleine.nl/Download/Hout%20-%20meubelreparatie%20uitgebreid.pdf Als je toch houtlijm wil gebruiken, druk de punt dan met behulp van houtklemmen en spanbanden vast aan de tafel tijdens het drogen.
Castle
9 jaar geleden
Ik heb ooit zoiets gedaan en eerst aan de binnenzijde houtdeuvels aangebracht. Dan precies gelijmd en inderdaad zeker 24 uur laten zitten. Daarna kan je eventueel lakken e.d.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deuvels in een afgebroken hoek? Hoe krijg je die precies tegenover elkaar? Een lamello verbinding zou dan handiger zijn, maar daar heb je een machine voor nodig.

Antwoorden (2)

Als je een beetje handig bent, lukt het prima om het tafeltje te lijmen met houtlijm en wordt ook een stevige verbinding bekomen.
Zorg er wel voor dat op een of andere manier de delen goed samengedrukt worden en minimum 24 uur drogen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik hiervoor gewoon een Hubo houtlijm en klem het stukje stevig aan de tafel vast met houtklemmen voor 24-36 uur!