Hoe ver kunnen verfresten in de afvoer komen?

Ik heb dus onwetend verfresten met terpentine door de wastafel gegooid. Hoe ver kan het water met de verfresten komen? Ik had twee kommetjes erdoorheen gegooid, en met water weggespoeld de resten op de wastafel zelf.

Ik wil weten hoeveel ik van de water afhankelijke voorzieningen in mijn huis nog kan gebruiken. Ik hoop maar dat de verstopping dicht bij de wastafel is gebleven.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.5K
Utrecht
6 jaar geleden
Is je afvoer verstopt dan?
Zo niet, zal de terpentine met verfresten gewoon tot aan de waterzuivering meespoelen.

Antwoorden (2)

omdat olie op water drijft zal het meeste nog in je waterslot zitten dus je waterslot open maken met een emmer er onder dan ben je van de terpentine af wat doorgespoeld is zuivert het riolering systeem wel
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De ervaring als ontstoppingsmonteur leert mij dat er anders dan het eerder gegeven antwoord zegt wel degelijk verfresten in de leiding blijven zitten.

Wat je wellicht zelf kunt proberen is Silver Soda in de wasbak doen (2 handen vol, met de stop er in!) dan de bak vol heet water laten lopen zodat het soda zich vermengd (soda water) en de stop er uit. Daarna de hete kraan 10 min. open laten staan. Dit de komende maand wekelijks herhalen.