afreilat kan je die zelf maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
Een nieuwe van 1,5m is maar 10 euro: https://www.gamma.be/nl/assortiment/knauf-afreilat-1-5m/p/B346967
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel stratenmakers doen het ook gewoon met hun waterpas, is zeer geschikt hiervoor, je ziet dan ook hoe de "baan " loopt!!

Het beste antwoord

Ja dat kan, mits je niet een heel breed stuk hoeft af te reien, dan heb je een professionele afreilat nodig.
Voor stukken tot circa 1,50 meter kun je een plank of een strook multiplex van 2 cm dikte en van 18 cm hoogte kopen bij Praxis of Gamma.
18 cm hoogte kun je lekker goed vastpakken bij het reien want je gebruikt de afreiplank natuurlijk op zijn kant!
Neem voor een af te reien strook van 1,50 meter een lengte plank van 2 meter zodat je de lat goed heen en weer kunt bewegen op die strook.
Maar voor grotere stroken af te vlakken beton kun je er ook eentje huren bij Boels of andere verhuurfirma in jouw buurt.