Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke manier om kaal metaal te behandelen?

heb hier kaal metaal liggen,
Ik wil dus het metaal blijven zien,

Is er een soort lak of iets anders wat dus blank/doorzichtig
is wat je er over aan kan brengen zodat het niet gaat roesten voor minimaal 2 jaar?

dus geen normaale primer want die hebben allemaal kleuren

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Insmeren met owatrol en daarna blanke lak erover.
Wat is precies de toepassing?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke dankje is een oplossing,
Alleen als het goed moet hechten dan moet je er als nog eerst weer iets van hun opsmeren en dat is dus niet blank,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Owatrol is zo goed als blank als het opdroogt. Anders goed schoonmaken, ontvetten (thinner/terpentine) en dan blanke lak erover.
Zo heb ik ook de lichtmetalen velgen van mijn auto gedaan.
Even afspoelen en ze zijn weer schoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus die lichtmetalen velgen waren totaal blank geen lak geen roest etc.? En hoelang zit het nu al goed bij jou ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en dit is die verf http://www.owatrol.com/index.php?langue=nl&page=produits-rustol-owatrol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet echt verf, maar dat spul bedoel ik ja.
Ik gebruik het om roest aan te tippen, zodat het niet verder gaat. Maar het is ook prima geschikt om kaal metaal te behandelen. Velgen waren blank, wel eerst gepolijst, zodat ze mooi glommen.
Daarna goed schoongemaakt, ontvet en blanke lak erover. Zit er nu ongeveer een half jaar op. Geen teken van blaasjes.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding