Wat te doen met een aangebroken zak MP75 spuitgips?

Ik heb wel eens gaatjes in mijn stucwerk. Dan haalde ik een pakje goudband gips en vulde het. Nu is dat echter niet meer verkrijgbaar en moet je direct een 25 Kg zak Knauff MP75 machine spuitgips kopen.

Daarvan heb ik nu plm 20% gebruikt. Ik schat in dat het volgende gebruiksmoment over een jaar zal zijn.

De vraag is nu: Hoe kan ik deze zak goed bewaren? Of kan het hem beter wegdoen? En hoe moet dat dan? Het staat namelijk niet op mijn afvalwijzer.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik heb de zak die op het grote plaatje staat (dus niet de SL-variant, wat dat ook moge zijn). Het kleine plaatje krijg ik niet weg ivm een foutmelding

Picture for question
9 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

Gips is in principe beperkt houdbaar. Sowieso droog bewaren maar ook dan is het na een half jaar wel gedaan. Probleem is dat je klontvorming krijgt en het niet lekker meer kan verwerken. Maar als het om een klein stukje gaat of om gaatjes lukt het met zak van een jaar oud ook nog wel.

Maar waarom zou je geen goudband meer kunnen krijgen? Goudband, Roodband, Fix&FInish zijn gewoon bij de Gamma te koop in kleine en grote verpakkingen. Helaas en vreemd genoeg zijn de kleine zakken bijna net zo duur als de grote.

En als ik toch reclame aan het maken ben. Het nieuwe Oranjeband is fijn spul.