Is dit Asbest?

Is dit een asbest plaat? Deze plaat hangt bij een gezijzer. Op de plaat staat GF10 W4 F 24.06.06 Het lijkt me sterk dat dit laatste de productiedatum is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Geiser*

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat zou kunnen. Vroeger werden asbest platen veel gebruikt achter geisers. Als de plaat er meer dan twinitig jaar hangt is de kans erg groot dat het asbest is. Of dit echt asbest is valt op basis van een foto niet te zeggen; daarvoor is laboratoriumonderzoek met een microscoop nodig. Overigens is een dergelijke plaat ongevaarlijk; pas als je er in gaat boren of zagen komt er stof met vezels vrij en dat is bij inademen schadelijk.