Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kost het om een huis te laten bouwen?

Als ik een perceel van rond de 600m2 aanschaf, met welke kosten moet ik dan grofweg rekening houden om een huis te laten bouwen?
Het lijkt me leuk om een huis helemaal naar m'n zin te laten bouwen maar als het financieel niet haalbaar is heeft het weinig zin om offertes te laten maken door aannemers.
Huis met een vloeroppervlakte van minimaal 160m2, 4 of meer slaapkamers. Ruime garage of vrij staande grote schuur.
Omdat er nooit genoeg ruimte is, is evt een berg kelder ook een optie waar ik aan denk.
Kan iemand me op weg helpen ??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
ronron1212
8 jaar geleden
Als je de grond al hebt en een vrijstaand huis wilt bouwen zal dat tussen de 160.000 en 260.000 kosten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat Ronron geeft lijkt me een aardige schatting, maar zelf zou ik hem iets hoger geven.
Ivana
7 jaar geleden
De moeite waard om te gaan kijken. Klasse!
http://www.huf-haus.com/nl/nederland/nederland/modelwoningen.html
SimonV
7 jaar geleden
Je kunt het hier http://www.watkostbouwen.nl/woningcalc.php gedetailleerd uitrekenen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als richtprijs per vierkante meter wordt vaak het ronde getal 1.000 euro gehanteerd. Dit is echter exclusief het ereloon van je architect (zo’n 7% van het bouwbudget) en btw (21 %). 1.000 * 1,07 ereloon is gelijk aan 1.070. En 1.070 * 1,21 btw is gelijk aan 1.295 euro. Afgerond wordt dat 1.300 euro per vierkante meter.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Een huis in vierkante meter en de hoogte dan?
paulus811
7 jaar geleden
dat maakt niet uit ronron, het gaat om m2 woonoppervlak

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding