Waarmee kan je wanden en houten kozijnen behandelen die van binnen zijn gedicht met acrylaatkit?

http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/doe-het-zelf/naad-kozijn-buiten-deur-dicht.377984

In de hier boven staande vraag is niet echt een eenduidig antwoord gegeven.
Daarom deze vraag.

Ik heb houten kozijnen die jaren geleden zijn vervangen. Moeten nu geverfd en nieuw behang is nodig.
In de wanden moeten scheuren worden gedicht en zo ook bij de kozijnen.

Mij is acrylaatkit geadviseerd, maar ik weet niet zeker of de adviseur ook volledig op de hoogte was van de verdere afwerking (behang of schilderen).
Behang liet door vocht op meerdere plaatsen los. Is slechts plaatselijk, maar zit op andere delen echt muurvast. De vochtige delen laten los en de droge delen krijg je moeilijk van de muur. (Heb wel een behangafstomer.)

Kan even geen bouwvakkers meer zien hier...... Ze kunnen aardig klussen, maar ze vinden het leuk om klussende vrouwen voor de gek te houden. :-)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Weet niet of je de muur opnieuw wil gaan behangen?? Als dat zo is zou ik toch de vocht plekken even laten drogen als het behang is verwijderd.
Dan kan je intussen de kozijnen afwassen, schuren, bijgronden.
Dan zou je de scheurtjes langs het kozijn evt kunnen kitten met een acrylaatkit, daarna zou je de kozijnen kunnen overgronden en daarna aflakken, en als laatst de muur opnieuw behangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg dat je je vochtprobleem opheft. Vocht blijft zich een weg zoeken en zal dus voor problemen blijven zorgen. Verder is acryllaat kit een prima product om naadjes te vullen. Deze kit is overschilderbaar, overbehangbaar en licht elastisch. Gaatjes en scheuren vul je met een vulmiddel van bv Alabastine