Kan je zelf stickerverwijderaar maken?

Ik heb ooit stickers op het glas van mijn balkondeur geplakt en die wil ik er nu af hebben omdat is daar raamfolie wil plakken. Kan ik zelf een stickerverwijeraar maken?

Toegevoegd na 2 minuten:
is = ik

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Trek de sticker eraf en haal de lijmresten weg met olie (slaolie, of babyolie bijvoorbeeld). Daarna de ramen wassen en je ziet niets meer van de sticker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stanleymesblad nemen, met beide handen vast houden tussen duimen en wijsvingers. Plaats het onder een hoek van 25-30 graden op het glas en je drukt het mesje zo onder de sticker en je haalt het er zo 1 2 3 vanaf.
Geen glaschade mogelijk, snel en kost niks.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
een houdertje inclusief stanleymesje kost nog geen 75 cent bij de bouwmarkt, werkt perfect op vlak glas.

Het beste antwoord

Een stickerverwijderaar is niet altijd nodig.
Als stickers op ramen of glas zitten zijn deze altijd goed te verwijderen. Ze kunnen misschien heel goed vast zitten, maar u hoeft niet echt bang te zijn om de ondergrond te beschadigen.
De sticker(resten) goed warm maken met bijvoorbeeld een föhn en dan met de nagel een hoekje los peuteren is het beste begin.
Verder de sticker constant warm houden en trekken maar.
Hoe warmer de sticker is, hoe flexibeler dat deze word en hoe eenvoudiger deze bij elkaar blijft om los te trekken.

Vaak zal de sticker breken. Begin dan gewoon weer opnieuw met een puntje los te peuteren. U kunt eventueel ook een glaskrabber of zelfs een verfkrabber gebruiken. Maar wel voorzichtig. Ook glas kan krassen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor verwijderaar:
Koop een flesje Petroleum-ether en doe wat op een doekje, even wrijven en klaar, geen plakresten meer.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een stanleymes hebt, haal daar een mesje uit, pak het met handenvast tussen duimen en wijsvingers, plaats het mesje in een hoek van ongeveer 25 graden op het glas en zo druk je hem langzaam onder de sticker en schraap je hem er zo vanaf. SNel, makkelijk, kost niks en brengt geen schade aan het glas toe.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het glas plaatselijk verwarmen met een fohn moet wel voorzichtig gebeuren, want voor je het weet zit er een barst in.....
De meeste stickers trek je er zo vanaf en de restanten (lijmlaag) dep je even met wasbenzine, daarna kan dat meestal zonder veel moeite met een doek en/of glaskrabber verwijderd worden.