Kan je zelf stickerverwijderaar maken?

Ik heb ooit stickers op het glas van mijn balkondeur geplakt en die wil ik er nu af hebben omdat is daar raamfolie wil plakken. Kan ik zelf een stickerverwijeraar maken?

Toegevoegd na 2 minuten:
is = ik

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een stickerverwijderaar is niet altijd nodig. Als stickers op ramen of glas zitten zijn deze altijd goed te verwijderen. Ze kunnen misschien heel goed vast zitten, maar u hoeft niet echt bang te zijn om de ondergrond te beschadigen. De sticker(resten) goed warm maken met bijvoorbeeld een föhn en dan met de nagel een hoekje los peuteren is het beste begin. Verder de sticker constant warm houden en trekken maar. Hoe warmer de sticker is, hoe flexibeler dat deze word en hoe eenvoudiger deze bij elkaar blijft om los te trekken. Vaak zal de sticker breken. Begin dan gewoon weer opnieuw met een puntje los te peuteren. U kunt eventueel ook een glaskrabber of zelfs een verfkrabber gebruiken. Maar wel voorzichtig. Ook glas kan krassen! Toegevoegd na 1 minuut: Voor verwijderaar: Koop een flesje Petroleum-ether en doe wat op een doekje, even wrijven en klaar, geen plakresten meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100