Ik kocht een woning waarvan de wateraansluiting in het naastgelegen appartement zit. Er moet een nieuwe aansluiting komen. Voor wie zijn die kosten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van wie moet u de watermeter verplaatsen

Antwoorden (5)

Appartement zeg je, en die zitten niet aangesloten bij een vereniging van eigenaren (VVE). Meestal bekijken zij dit soort zaken en komen dan met een oplossing.

Een andere optie is dit overleggen met je buren, en kijken of je er samen uit kunt komen. Een laatste stap kan dan altijd nog het gerecht zijn welke inzake zo'n geschil een uitspraak dan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een vraag die je even door een jurist kan laten uitzoeken. Dan weet je hoe de spelregels in deze horen te zijn. Als je hiervoor naar een rechtswinkel gaat, in een universiteitsstad is die er meestal wel, dan kan een van de studenten dat uitzoeken. Er is vast iets over geregeld in de wet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel, dat je een eigen watermeter moet hebben, in ieder geval een hoofdkraan. Als je niet wist dat ewr geen kraan was en je had dat ook redelijkerwijs kunnen weten, dan kun je dit verhalen op de oude eigenaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas kon dit voor de koop al ondekt worden,dus zijn
de kosten waarschijndelijk voor u,om deze kosten wat te drukken zelf het grondwerk te doen.

ZZ
groeten geert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag juridisch advies over deze questie.
Ik kan mij voorstellen dat dit onder de noemer van verborgen gebreken valt, hetgeen zou inhouden dat de verkoper voor deze kosten moet opdraaien.
Je kan altijd even aan je makelaar vragen of hij/zij in deze een antwoord heeft en anders kan deze het voor jou navragen.
Je zal in ieder geval onbeperkte toegang tot de hoofdkraan moeten hebben, de watermeter kan/mag ergens anders geplaatst zijn.
succes