Waar koop ik mijn kunststof dakgoot voor aan een tuinhuis?

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een schitterend tuinhuisje. Nu wil ik hier voor de winter nog een kunststof dakgoot aan monteren. Wie kan mij helpen waar ik een mooie kunststof dakgoot kan vinden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://lmgtfy.com/?q=Kunststof+dakgoot+tuinhuis

Antwoorden (3)

Elke bouwmarkt verkoopt kunststof dakgoten in verschillende maten en in de kleuren grijs en donkerbruin. Ook alle afvoermaterialen en bevestigingsmaterialen vind je daar. Er zijn verschillende systemen om de dakgoot te bevestigen, dus kijk eerst goed hoe en waar je bij jouw tuinhuis de beugeltjes vast kunt maken. Maak er eventueel foto's van en overleg in de bouwmarkt met een medewerker die je kan adviseren.
Inekez1
7 jaar geleden
De winter begint overmorgen, dus je mag wel opschieten ;-)

Ik heb voor mijn tuinhuis in Duitsland dakgoten van Marley gekocht (zie link). Ze zijn er in een mooie kunststof en in antraciet of donkerbruin met een mooi glinstertje er in zonder kitscherig te zijn. Ook is er een grote hoeveelheid bevestigingsmaterialen verkrijgbaar.

Voor een dakgoot aan een tuinshuisje is een dakgoot van 7,5cm voldoende, zoveel hemelwater komt er niet van het relatief kleine dak. Het mooie van deze dakgoten vind ik ook dat ze volledig zonder lijm te monteren zijn.

Nadeel kan zijn dat ik niet weet of dit merk ook in Nederland leverbaar is, maar dat is een kwestie van googlen of een dagje erop uit naar onze oosterburen naar een vestiging van Hornbach.
paulus811
7 jaar geleden
Marley verkoopt inderdaad erg mooie dakgoten, echter vind ik deze in verhouding erg duur, wanneer je deze dakgoten vergelijkt met de kunststof dakgoten van Uw Dakgoot Specialist (www.uw-dakgootspecialist.nl). Deze verkopen vergelijkbare dakgoten, daarnaast in een complete set waarbij alles geleverd wordt voor de juiste montage.
Groot voordeel bij deze website is daarnaast dat je kunt kiezen uit vijf verschillende kleuren kunststof.