welk schuim zet heel erg uit?

ik heb een spoiler., met 3 poten, 1 van de 3 is hol van binnen en moet ik opvullen, en dacht direct aan deze schuim.

hoe heet dit, wat kost dit, en hecht het aan kit (3M)?

Dankjullie!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk schuim?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spoiler voor op de auto? Kerel, als je er zelf eentje moet opzetten om jouw auto sneller te doen lijken, of eentje aan het oppimpen bent, (Golfjes, Subaru, Hondaatjes, Corsa, Clio, bepaald type beamer etc) hou de eer aan jezelf, want je rijdt echt voor lul. Alleen degene die het zelf ook hebben vinden het mooi, maar voor de rest werkt het op de lachspieren. Laatst ook weer eentje voorbij de verkeerslichten, strijkplank op stokjes(ja spoiler) van een meter breed, colablikje als uitlaat, want dan klinkt het net als een echte sportauto, boombox en zo snel mogelijk, met zoveel mogelijk geluid de bocht door. Iedereen weet en ziet dat het een Halfords pimp bak is en je rijdt echt voor lul. Vergelijk het met mensen met een toupetje, ook niet echt, iedereen ziet het en lacht erom, maar de drager denkt dat hij "the man" is....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik laat hem niet sneller lijken, even voor de duidelijkheid, ik ben niet aan het pimpen/tunen ect, dit is alleen maar om het kontje van mn auto iets vorm te geven, dit is een spoilertje van nog geen 10cm hoog en loopt met de kont mee van de auto, bescheiden toch? en ook even voor jouw vooroordelen; Ik haat golfjes en dat soort sjonnieauto's. Ik rij Chrysler, en ben een rustige cruiser. Ik vind het alleen mooi om een kleine ronding extra te hebben op de kofferklep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah gelukkig maar! Haha, ja wilde het toch even meegeven, ik zag namelijk laatst ook zo'n Chrysler Neon (weet dat jij die rijdt) met echt een belachelijke spoiler wat totaal geen nut heeft. Maarre, jij snapt de hint gezien jouw reactie enne, zeker 10cm heel bescheiden en kan de ronding zelfs ten goede komen. Oh enne, purschuim kan prima lukken. Probeer het eerst even uit in een stukje PVC buis, heb je een indruk hoe snel het uitzet. Het teveel aan purschuim kan je, nadat het geheel uitgedroogd is, makkelijk met een stanleymesje verwijderen.

Antwoorden (5)

Je kunt PUR schuim gebruiken, verkrijgbaar bij bouwmarkten en doe het zelf zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PUR schuim is inderdaad een goed idee, het hecht, kleeft dus, aan alles, alleen begrijp ik niet goed waarom je die zou opvullen. Als het voor de stevigheid is ben niets met PUR want dit dient enkel om holle ruimtes op te vullen zonder dat het een mechanische stevigheid geeft, te vergelijken met piepschuim (isomo).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tis niet echt voor de stevigheid, alleen als ik die ruimte niet opvul kleppert hij de hele tijd op mijn klep, zodoende wil ik hem opvullen, en een beetje kit eronder doen zodat die vastzit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, in dit geval zeker geen PUR want dan kan je een nieuw kofferdeksel kopen. Beter is het om met een dubbelzijdige kleefband die vast te maken. Kan je krijgen in elke doe het zelf zaak. Ook achteraf makkelijk te verwijderen.
Haal je de spoiler van je auto af, of blijft deze erop zitten?
Want als PUR op je auto komt als het nog niet hard is heb je een probleem.

PUR werkt prima om het op te vullen.
En is goed recht af te snijden,
alleen krijg je dan geen vlak oppervlakte maar allemaal putjes.
Kit hecht wel, maar als er krachten op komen te staan heb je kans dat de PUR gaat scheuren en loskomt, dan blijft er kit met een dun laagje PUR erop op je auto zitten.

Ik zou denk ik het gat vol stoppen met hout en dat goed vastkitten, je kan dat dan mooi afzagen en schuren.
Of en stukje vrij laten en dat opvullen met plamuur. (speciale 2 componenten plamuur voor auto's)

Het hout mag niet nat kunnen worden, misschien beter piepschuim en plamuur gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wil epoxy plamuur gebruiken. Pur vult prima maar kun je niet belasten. Dat is sterk. Pur kost 7 euro bij de gamma. Bus moet je in 1 keer opmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Thesaltturner,

Ik zou geen schuim nemen,maar de onderkant van de poot groter uitsnijden/zagen en het opvullen met glasvezelplamuur.

Dit zet niet uit, maar je ziet meteen wat je doet.
Het is 2 componenten en hard in 10 minuten,daarna kun je het schuren,kitten en je kan er zelfs in schroeven om te monteren.

De reden waarom ik purschuim afwijs, is omdat je kans hebt dat de holle poot door de kracht van het schuim gaat scheuren en dan ben je verder van huis.

Succes ermee.
Leonard