hoe kraan aansluiten op waterleiding?

Ik wil met een flexible slang een kraan met 1/2" schroefdraad buiten aansluiten op een waterleiding van 12mm (knelkoppeling). Ik kan echter geen flexibele slang vinden met aan de ene zijde 1/2"schroefdraad binnen en aan de andere kant een 12mm knelkoppeling. Hoe los ik dit op aan de 12mm kant. M.a.w. welke slang met welk verloopstuk naar 12 mm moet ik kopen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
knelkoppeling van 12mm naar 1/2" kopen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zie bij Gamma het volgende product staan:
knelkoppeling puntstuk (knel x buitendraad) 12mm x 1/2". Ik weet niet wat "puntstuk"is. Kan ik dit artikel aansluiten op de 1/2" flex.slang?

Antwoorden (1)

Deze combinatie is als flexibele slang in diverse lengtes te koop bij de meeste bouwmarkten en sanitair handel.

Toegevoegd na 4 dagen:
De 1/2" binnendraad is een wartel koppeling!