Met welk soort verf kan ik mijn aluminium fietsframe het beste voorzien van een compleet nieuwe laklaag?

Tot nu toe heb ik twee spuitbussen gekocht van Sikkens: Rally Black400ml en Washprimer(1K CF?)400ml. Ben inmiddels begonnen met ontvetten (met wasbezine) en schuren. De fiets is dus uit elkaar en heb er lol in maar ik twijfel of dat 'spuitbus gebeure' wel zon goed idee is.

Groetjes,

Simon

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Ik heb mijn fiets een tweetal jaren met Hamerite behandeld en die is nog tip top.
Wel aangebracht met een spuitpistool in drie dunne lagen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou er eerst primeren met hechtprimer http://www.verfwebwinkel.nl/rust-oleum-hard-hat-hechtprimer.html en dan afwerken met bv combicolor.
Die is in mat, hoogglans, zijdeglans, blik en spuitbus.
http://www.verfwebwinkel.nl/verf-kopen/rust-oleum/combi-color/

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie net dat je al een zwarte spuitbus hebt. Die kan prima over de hechtprimer die ik noemde