Hoe noem je dit?

Ik noem het zelf cilindersloten, maar dat is onjuist, wat cilindersloten zijn de dingen die juist hier in moet stoppen.
Dus hoe noem je datgene wat je op de foto ziet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is een insteekslot voor binnendeuren. Je moet er ook nog een krukstel in plaatsen, daarvoor is het vierkante gat bedoeld. In het andere gat wordt een standaard formaat cylinderslot ingebouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dit is een baardslot

Toegevoegd na 15 minuten:
Correctie: het is een insteek rolslot

Toegevoegd na 16 minuten:
Zie bijvoorbeeld http://www.euro-web.be/NL/product/288_580/0/1665/1/0/litto-insteek-rolslot-a5658-11050.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het is toch eigenlijk helemaal geen slot? Want je kan dit op zichzelf niet op slot zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het open gedeelte aan de linkerkant op de foto zou nog een cilinder geplaatst moeten worden, en die draai je op slot.
Dit is een insteekslot. Hier dien je inderdaad nog een cilinder in te plaatsen zodat je hem op slot kan doen (kan ook zonder cilinder).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een klavierslot

gerrit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een insteek slot geschikt voor een insteekcilinder. Deze is voor opdek bruinzeel deuren gemaakt. De schuineschoot geeft de draairichting aan. In sommige gevallen kan je de schuine schoot om draaien en dat maakt hem dan voor links en rechts omdraaiende deuren geschikt. Dit slot is geschikt voor binnen deuren. en heeft daarom (bijna) nooit een veiligheidskeurmerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een Eurocilinder Slot die meestal in een opdekdeur gebruikt wordt. Links of rechtsdraaiend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Insteekslot