Het grote verschil tussen glasvezelbehang en vliesbehang is de structuur, glasvezelbehang is veel grover en kan scherpe deeltjes bevatten, ook het aanbrengen van glasvezelbehang is veel lastiger (vooral in de hoeken).
Glasvezelbehang verwijderen is ook een klus, het kan schade aan de wanden veroorzaken, vliesbehang trek je er makkelijk af, zonder de wanden te beschadigen. Glasvezelbehang is net als vliesbehang afwasbaar. De keus in kleuren en structuur is vele mate groter in vliesbehang dan in glasvezelbehang, terwijl de duurzaamheid van glasvezelbehang het wint van vliesbehang.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

glasvezel- en vliesbehang (fleezbehang) zijn het zelfde. Gewoon verschillende namen. Of het afwasbaar is, hangt af van de verf die je er op smeert.