kun je cement mengen met gips?

Ik wil een betonnen raamkozijn (vroeger een stal geweest) waterpas stucen om later over heen te kunnen tegelen. mijn cementmortel houdt niet (komt weer omlaag vallen) dus ik zat te denken om het met met gips aan te mengen omdat ik, als ik met gips stuc, dit probleem nooit heb. Of kan ik ook gewoon alleen met gips stucen en hier later overheen tegelen. Graag advies.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
10.5K
ronron1212
8 jaar geleden
Je kunt gewoon roodband gebruiken en hiermee het raamkozijn recht maken en daarna tegelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet er even een lat tegenaan timmeren (bekisting) en wat snelbeton gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bekisting is ook handig om het goed waterpas te krijgen.
Snelbeton is dan niet nodig, zou ik ook niet doen, want grotere kans op problemen met hechting. Niet zelf gaan mengen. Volgens mij kan dat in dit geval ook niet. Gips kan, maar i.v.m. vocht zou ik dat niet doen bij een oud raam. Als het niet extreem scheef is, kan je het ook met tegellijm doen.

Antwoorden (1)

Deze week kwam ik een voor mij nieuw middel van Knauf geven: UP 210 w. Ik had een vergelijkbaar probleem tegels repareren in een douche. Middel is op cement basis en is prima te verwerken. Het is bedoeld als basis voor bijvoorbeeld tegelwerk, en in tegenstelling tot door band, watervast.