Kan ik een vetfilter gebruiken om tabaks- vergeling te verminderen ?

Ik ben een tevreden roker en wil daar absoluut niet mee stoppen.
Om vergeling van behang , plafon enz te voorkomen heb ik een Luchtreiniger FÖRNUFTIG van ikea boven mijn computer bureau geplaatst .
die bestaat uit een voorfilter, deeltjesfilter en een koolstoffilter.
Het werkt goed maar de voorfilter is een probleem en wordt snel geel.
Omdat tabaksrook vettig is hecht het zich voornamelijk aan voorfilter die niet vervangbaar is en alleen schoongemaakt mag worden met een stofzuiger.
Met stofzuigen haal je het tabaks vet er niet mee af .
Wel met water en groene zeep wat ik dus gedaan heb waarna de voorfilter ging pluizen en ik daarmee de voorfilter dus kapot heb gemaakt .

Kan ik het voorfilter vervangen door een universele vetfilter die eigenlijk voor een afzuigkap gebruikt word ? . Het liefst een metalen vetfilter omdat die afwasbaar zijn.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
1.7K
ronron1212
een jaar geleden
Ik gebruik een Clean Air Optima® CA-508 - HEPA UV Ionisator Luchtreiniger deze staat gewoon in de kamer en doet het geweldig. Hoef je echt niet naast je te zetten maakt de hele kamer goed schoon
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Dank u maar dat is niet mijn vraag.
De grijze voorkant (het voorfilter) wordt geel en vet van de sigarettenrook .Die wil ik vervangen voor iets wat afwasbaar is. Vandaar dat ik zit te denken aan een universele metalen vetfilter .
ronron1212
een jaar geleden
Ja dat heb ik gelezen maar denk niet dat dat werkt. Vandaar mijn advies.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Waarom zou dat niet werken ?
Een vetfilter voor een afzuigkap houd vet tegen.
De gele nicotine aanslag is vet .
jc54
een jaar geleden
Probeer het eens, en laat het dan maar weten.

Geef als eerste antwoord