Kun je met witte of met grijze verf als basis, door kleuren te mengen, rode verf maken(ze uitleg)?

voegenfris was vroeger in meerdere kleuren te koop, nu alleen nog in wit en lichtgrijs, ik had mijn badkamervoegen felrood gemaakt, en behalve dat het erg fris oogde, was ik er na jaren nog steeds niet op uitgekeken, met welke kleuren kan ik de witte of de l. grijze voegenfris mengen voor een zo rood mogelijk resultaat??

een jaar geleden
1.3K
TurfGraver
een jaar geleden
Met rood .
Abcde
een jaar geleden
Als je rood mengt met wit, dan krijg je roze. Ik denk dat de enige mogelijkheid is om je voegen te verven. Eventueel kun je ook nog opnieuw voegen en aan de voegmortel rood pigmentpoeder toevoegen, dan krijg je ook rode voegen.

Antwoorden (1)

Rood is een kleur die je niet krijgt door mengen met wit of grijs. Je krijgt hooguit iets dat op verschoten rood of oud roze lijkt als je bordeau met wit mengt. Als je grijs gebruikt om mee te mengen lijkt het niet meer op rood.
Verder is er een ander probleem. Als je zelf gaat mengen loop je het risico dat het kleur blijft afgeven als je daarna schoonmaakt.

Er is (blijkbaar) tegenwoordig wel een ander middel op de markt om voegen te reinigen, veel werk denk ik want je zult het streepje voor streepje moeten bijwerken en ik heb er geen ervaring mee. Met voegenfris had ik zelf de ervaring dat het een soort "laagje" op de voegen legt, geen idee of dat hier ook zo is.
Een zg voegenstift, zie de afbeelding
.
PS Als je op die website kijkt lijkt er ook een blik verf te koop, speciaal voor voegen.
Toegevoegd op 20 december 2022 15:18: tekst
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden