het licht in de badkamer gaat niet meer uit na omzetten van de lichtschakelaar deze is goed wie weet wat het probleem is

Het afzuigsysteem in de badkamer is ook op deze schakelaar aangesloten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lamp kapot
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Deaal,
Als de lamp kapot was dan zou het licht toch niet aan blijven?

Antwoorden (3)

Dan heb je de schakelaar niet goed aangesloten.
Vanaf deze plaats is met deze informatie geen verdere diagnose te geven.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De schakelaar heb ik terug geplaatst zoals hij zat ik heb deze schakelaar op een ander licht geplaatst en toen werkte hij gewoon
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie heeft gelijk: als de lamp brandt krijgt hij stroom, DUS laat de schakelaar die door en is die óf kapot óf niet goed aangesloten.
Tenzij je iets anders gewijzigd hebt waardoor de lamp z'n stroom langs andere weg krijgt.
Kan ontstaan door oxidatie o.i.v. vochtwerking, voorkomend doordat gebruik is gemaakt van niet voor vochtige ruimtes bestemd installatiemateriaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan heb je de ventilator verkeerd aangesloten. Die moet, om door te kunnen draaien ook op de bruine draad aangesloten worden. Waarschijnlijk heb je op de ventilator de bruine en de zwarte draad omgewisseld.