hoe maak ik een speurtocht voor een 10 jarig meisje ?

ze houd van de serie boeken thea sisters.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kijk eens in het speurboek handboek
http://www.wifiwijs.nl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=43&Itemid=157
Ik denk dat je daar een eind verder mee komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In 4 stappen een leuke speurtocht:
1. Maak een brief die zogenaamd komt van de Thea sisters. Schrijf erin dat de Thea sisters een eigen schat hebben met dierbare dingen en dat de schat is gestolen door een gemene schurk genaamd …. (verzin zelf). De kinderen moet de schat gaan zoeken (ik ga ervan uit dat er meer kinderen meedoen). De brief kun je in een (roze) envelop doen en de namen van de Thea sisters en de naam van het kind erop schrijven. Doe het in de brievenbus met een paar normale brieven en kranten en laat je kind de brievenbus leeghalen.
2. Wat je ook in de brievenbus moet stoppen is een brief van de schurk. Hij zegt in de brief dat hij erachter is gekomen dan het kind de schat gaat terugstelen. Hij zegt dat het nooit gaat lukken, maar dat hij een deal wil sluiten. Daarom heeft hij een kaart gemaakt en aanwijzingen voor de locatie van de schat verstopt. Maak een kaart met perkament-effect. (http://wtfomgdiy.blogspot.nl/2012/11/perkament-maken-sinterklaasgedichten.html) Teken op de kaart de omgeving van een makkelijke wandelroute. Zet er herkenningspunten op met grappige namen. De locatie van de schat moet erop staan (met naam), maar er moet niet bijstaan dat het de locatie is. Maak een route met rode pen en laat hem eindigen in de buurt van de schatlocatie.
3. Langs de route kunnen roze linten gehangen worden en op de herkenningspunten zijn er opdrachten. Een paar letters van de antwoorden vormen uiteindelijk een woord. Dat woord is dan de locatie van de schat.
4. Als schat neem je een mooie kleurrijke doos met dit erin: snoep, kleine cadeautjes voor de kinderen, en een Thea sisters boek voor het kind.

Succes verzekerd!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit hebben we ook gedaan bij mijn zusje (toen 8) maar dan met het thema Romeinen. Het was geweldig!