Hoe lang blijven ballonnen mooi vol?

Ik wil graag een zaal versieren met ballonnen. Kunnen we deze al de avond van te voren opblazen en ophangen zodat ze de volgende abond nog mooi zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
52.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met lucht? helium? goedkope of goeie ballonnen?

Antwoorden (5)

als je helium gebruikt en de ballonnen goed bevestigd, vastbind geeft dat een pracht resultaat.
als je de ballonnen met adem-lucht opblaast blijven ze ook in goede conditie, er kan een enkeling schrompelen.
het scheelt veel tijd - gewoon doen.
houd er een paar achter de hand om eventueel te vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als mijn kind een heliumballon kreeg van een winkel hing die na 24 uur echt allang weer omlaag hoor. Alleen folieballonnen houden het langer uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha Pelle, jammer. ik had vaak helium balonnen -in het ziekenhuis- zonder mankementen, bleven dagen goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat zijn die folieballonnen die je bij zo'n kraampje koopt. Als je een ballon meeneemt die bij een winkel gevuld is met helium of je neemt een ballon mee ipv dat je hem oplaat voor zo'n ballonnenwedstrijd blijft die echt maar 24 uur mooi, vaak nog minder. De ochtend erna hangen ze vaak half/half en 's avonds helemaal omlaag. Ik vraag me dus af of helium wel zo'n goede oplossing is, beter gewoon blazen en hangend ophangen of in trossen.
Ja hoor, dat kan. Zorg dat je de knoopjes goed strak aantrekt, dan blijven ze dagen tot soms weken goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat een avond van tevoren geen enkel probleem is, maar het materiaal waarvan de balonnen gemaakt zijn is poreus en daarom "lekken" de lucht molekulen (die voornamelijk uit stikstof bestaan) door het materiaal, zoals ook je fietsband langzaam leeg raakt. De mate waarin dat gebeurt zal afhankelijk zijn van de dikte van het materiaal en het materiaal zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt erg af van de temperatuur in de zaal, bij warmte worden de ballonnen al snel kleiner.
Bij kamertemperatuur moet het zeker lukken om ze n avond van te voren op te hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou die de dag voordien opblazen en in een koele ruimte opslaan, de morgen nadien in ruimte loslaten. Door de temperatuur zal het gas nog een beetje uitzetten en de ballonnen terug een beetje voller maken.