Hoe kan ik een kattenren maken?

Voor op het balkon. Ik wil niet mijn hele balkon omheinen, maar een klein gedeelte. Wat ik in gedachten heb is een ren die voor de balkondeur komt, zodat de kat via een bovenraampje erin kan komen. Wanneer je op het balkon stapt zit je dus in de kooi. Dus aan de zijkant van de kooi wil ik een deurtje of soort opening zodat ik ook op het andere deel van het balkon kan komen.

Ik heb geen verstand van klussen, maar het laten doen is erg duur dus ik wil het zelf proberen. Wat voor materiaal kan ik het beste gebruiken? En hoe maak ik het gaas vast aan eventuele planken? Hoe blijft de ren goed staan aangezien ik de palen niet in de grond kan zetten?

Alvast bedankt!! In de bijlage staan een paar voorbeelden waarbij ik hoop dat mijn verhaal wat duidelijker is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Hout en geen geïmpregneerd hout, das niet goed voor je katten, ook niet voor jezelf trouwens als je het gaat zagen e.d.
Metaal is een stuk lastiger.

Dun gaas kan je nieten. Dikker gaas met krammen of gaasclips.

Neem het hout niet te dun, balkjes van 4 cm bij 4cm werken een stuk makkelijker, steviger en mooier dan dunner spul.

Larix is een houtsoort die je onbehandeld kan gebruiken:
Deze balken zou in in de lengte door kunnen (laten) zagen, dan krijg je balkjes van 4,5 bij 3,6. (7,5:2-zaagsnede)
http://buitenwarenhuis.nl/lariks-douglas-balk-45x75?gclid=CIir9Nm408QCFaIewwod9pEA0g

Mag/kan je de ren aan de muur vastmaken (4 gaatjes boren is genoeg)
Anders zou je een paar stoep of grindtegels kunnen gebruiken, wind heeft niet veel invloed op gaas.