In de lamp zitten 3 aansluitdraden, maar in mijn plafond slechts 2. Hoe sluit ik de lamp aan???

Ik heb alle combinaties al geprobeerd, maar het lukt niet. Uit het plafond komt een zwarte draad en een blauwe draad. In de lamp zit in het midden een geel/groene draad en nog 2 draden aan weerszijden (kleur onbekend). Hoe sluit ik dit in vredesnaam aan? Soms doet 1 lamp het, maar ze branden niet allemaal.
Ik heb het met een 2-gats (zie foto) en met een 3-gats blokje geprobeerd.
In het 3-gats blokje staat aan de linkerkant een L, aan de rechterkant een N en in het midden een rondje met een tekentje erin. Het lukt me niet, wat moet ik doen om de lamp te laten werken? Aansluiting werkt goed, er heeft altijd een lamp gehangen (met 2 draden).

Weet jij het antwoord?

/2500

Dan is het intern in die kroonluchter niet goed aangesloten. Al die lampen zouden met elkaar verbonden moeten zijn en aan die ene draad vast moeten zitten die jij wilt aansluiten. Die geel/groene moet je negeren, want is aarde draad. Verder zie je een bruine en een blauwe draad (kan ook zwart en blauw zijn) die je moet aansluiten aan die kabels die uit het plafond komen. Zo te lezen zou je dus intern in de kroonluchter moeten kijken of het goed onderling is aangesloten. Toegevoegd na 2 minuten: Of de rest van de lampen zijn kapot??

Neem een spanningzoeker van 220v,Gamma, geel/groen (aarde)hoef je niet aan te sluiten. Als ik het goed lees,zit hier altijd spanning op,dus niet middels een schakelaar, De 2 draden links en rechts aansluiten,maakt niet uit waar. De lamp moet dan branden. Jac

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100