wat voor gordijnroede kan ik gebruiken om ruim 5 m te overbruggen?

Wij willen voor ons raampartij van ruim 5 meter (ong. 5,6 m.) graag gordijnen ophangen. Het liefst gebruiken we hier een constructie met steigerbuizen voor. Maar om er voor te zorgen dat we alle gordijnen nog naar de zijkant kunnen schuiven zouden we maar gebruik kunnen maken van 1 verbindingsstuk in het midden van de buis. Wij zijn alleen bang dat het geheel dan gaat doorbuigen. Iemand tips of andere suggesties? Wij willen geen gordijnrails gebruiken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Steigerbuis buigt niet door op een afstand van 2,8 meter, of je moet wel heel erg zware gordijnen hebben.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad als dat zou kunnen zou een steigerbuis niet stevig genoeg zijn voor zijn werk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
er is wel een verschil tussen echte steigerbuis en wat er soms verkocht wordt als gordijnroede.
Verbind de buizen aan de binnenzijde. Je zou er zelfs een tweede buis ( of rondhout) in kunnen schuiven die een beetje strak erin past. Dit maakt de buis veel stijver én je kan je gordijnen alle kanten opschuiven zonder dat er een verbindingsstuk in de weg zit.