Hoeveel kilo kan ik aan het haakje van een contactdoos hangen ?

Hallo,

Kan iemand mij vertellen tot hoeveel gewicht er aan dit haakje gehangen kan worden ?

Het gaat om een kroonluchter, ik schat het gewicht in op meer dan 25 kilo !

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De deksel en de schroefjes aan de zijkant kunnen het wel hebben, als het een niet te oude is.
Als de centraaldoos in beton zit blijft ie wel zitten. Het zwakke punt is waar de twee schroefjes in zitten, zeker een iets oudere doos wordt broos en dan breekt het uiteindelijk. Als je het wilt testen: hang dan 3x het gewicht van de kroonluchter aan die haak.
Want zelfs al blijf 25kg een dag hangen, zegt dat niets over de komende jaren.

Antwoorden (1)

Dat is zo'n klik-draaihaakje. Ongeacht wat dat haakje theoretisch zou kunnen hebben, gaat die kroonluchter ongetwijfeld naar beneden komen!

Toegevoegd na 41 seconden:
Dat haakje houdt het wel maar die plastic plafonddoos trekt het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De ophang haak voor een luster moet altijd direkt in een houten balk geschroefd worden, anders is het vragen om problemen! Dus zeker niet ophangen aan dit haakje op de foto!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet het in hout? Mag het niet in beton?