hoe vervang ik het rubber van een koelkastdeur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

rubber verwijderen en origineel rubber terug plaatsen,eerst goed schoonmaken en dan rubber licht invetten ,dan kun je het rubber in het profiel drukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Moet je even naar de praxis of Gamma gaan en vragen naar zo'n rubber. Deze verkopen ze in ieder geval wel voor voordeuren. Volgens mij worden die rubberen stroken tochstrips genoemd. En als je het wil vervangen moet je natuurlijk wel eerst met een mesje ofzo het rubber er eerst afhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is dus géén universele deurrubber. Een koelkastrubber haal je per definitie bij de leverancier van de koelkast.
De rubber zit in een sponning geklemd. Hij kan enigszins plakken doordat hij er al jaren in zit, maar je kunt hem er gewoon uit trekken, en de nieuwe er in drukken.
Althans, zo ging het bij de rubber van mijn koelkast.
jc54
12 jaar geleden
Meestal is het zoals jc54 hier verteld. Ik heb er zo al verschillende vervangen. Ik bestel ze wel bij het merk en soms zijn ze nogal duur vind ik.