Welke verf gebruiken om suède zwart te verven?

Ik wil witte suède schoenen zwart maken, welke verf kan ik hiervoor gebruiken? Het moet dekkend en écht zwart zijn, en daarnaast moet de verf de stof niet laten schijnen/polijsten.
Daarnaast wil ik ook de binnenkant zwart maken, de binnenkant is van rubber. Welk spul kan ik hiervoor gebruiken?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Houd er wel rekening mee dat witte suède nooit diepzwart wordt, eerder blauwachtig. Na herhaald verven wordt suède stugger. Ook het garen zal problemen geven daar dat van synthetische materiaal is. Als ik U een goede raad kan/mag geven....begin er niet aan!!!
Gedoemd tot mislukken. Koop nieuwe en voorkom ergernissen.
Nubuck (een zeer fijne suède) kunt wel verven met lederverf uit een fles en daarna glad poetsen. Let wel het wordt NOOIT echt mooi.
Sterkte wat U ook gaat doen.