Wat is de simpelste manier om een vierkant raam van hout te maken?

Ik wil graag een vierkant 'raamwerk' maken wat een midiset, een dvd speler en een klein mengpaneel (20x15)kan dragen. De achterzijde moet open zijn ivm andere achterliggende apparatuur en stroomvoorziening. In de kubus wil ik ruimte creeren om cd's, md's, mappen etc. op te slaan. Nu snap ik dat als ik vier planken aan elkaar timmer dat dit in elkaar zal zakken. Dikke balken en dan in verstek zagen is voor mij iets te ingewikkeld. (ben wel handig maar nou ook weer niet ZO handig)
Wat is nou de handigste manier? Iemand tips?

En zeg niet kopen want ik ben al tijden op zoeken maar kan niets vinden in de maten die ik nodig heb. (60x40x80)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Gebruik hoekjes, ijzeren hoekjes, schroef die vast van binnen, dat zie je toch niet... Dit lijkt mij het simpelste, en bij doehetzelver te krijgen voor een luttel bedrag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk!!! Die hoekjes, waarom datch ik daar niet aan! Bedankt Xinix!

Andere antwoorden (3)

heel veel opties. De 4 planken aan elkaar schroeven hoeft geen probleem te zijn hoor.

- 4 planken en dan bij de bouwmarkt driehoek-latten kopen die je in de hoeken lijmt
- Stoelhoekjes (metalen haakse hoekjes met gaatjes) kopen en vastschroeven
- Deuvel gaatjes boren en de planken daarmee aan elkaar lijmen
- Een 'frame' maken van een plaat, waar je de binnenkant uitzaagt: Je maakt een vierkan gat in een plaat en de 4 planken schroef je tegen dit frame aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak gebruik van een deuvelsetje. Deze kan je bij de beter DHZ winkels kopen. Door met deuvels te werken zie je geen verbindingshoekjes en latjes, deze gebruik je immers niet! Het geheel wordt evengoed sterk genoeg als kasje. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Zie bijvoorbeeld het setje van Wolfcraft d.m.v. de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent dus in bezit van een hamer en spijkers.
Handig als je een accu schroef/boormachine zou hebben.
Beter gebruik je schroeven en dan eerst met een klein gaatje voorboren. Niet te kleine schroeven.
Dan kan je alles aan mekaar schroeven. Constructielijm ertussen en je kan zelfs de plank in de kop zijn kant schroeven.
Je zoekt een mooie pallet uit. Of ik heb zelf de achterplank van mijn bed gebruikt, was toch sier. Die heb ik gezaagd en is nu mijn speciale printer kast geworden. Wel met een geleende decoupeerzaag. Verder alleen schroef/boormachine, schroeven 4*40, klein boortje 3 of 4, grote boor 10 om de kop van de schroef in de plank te verzinken en uiteraard de constructielijm.

Als je het eenmaal zelf gemaakt hebt.