Hoe kan ik het hout onder de bank donkerder maken?

Ik zou heel graag de onderkant van onze bank in een donkerdere kleur verven maar nog wel dat het er niet geverfd uitziet.
Dus dat je nog wel de houtstructuur ziet.

Maar ik vraag me af hoe ik dit moet doen en of het mogelijk is.

Heb als foto de poef toegevoegd daar die heeft de zelfde kleur aan de onderkant.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Dat effect kun je met beits bereiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beits is inderdaad het geschikte produkt. Wel eerst de laklaag goed en regelmatig afschuren, anders kan de beits inet in het hout trekken.
Flink inwrijven met teakolie en als het niet donker genoeg wordt met vloeibare antiekwas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het onderstuk van de bank is gelakt,dus met beits of was bereik je niets.
als je het wil lakken, moet je het eerst goed ontvetten(ammoniak) goed schuren,
en er dan een kleurtje opzetten.
als je het wil beitsen en lakken dan moet alles er er af.
zet het in de afbijt( kijk uit voor de stof van je bankstel) schuur het kaal
en dan beits en lak er op.
het lijkt mij het mooiste als je het kaal maakt en weer beitst dat past toch het beste bij een bank,mooier als dat je het lakt.
burgos
9 jaar geleden
burgos
9 jaar geleden
Minnetje? niet erg,maar het is toch echt zo als het er staat.