Hoe zie ik of ik een valmes heb?

Ik heb een mes maar weet niet of het een valmes is hoe kan ik dat zien?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
16.4K

Antwoorden (1)

Een valmes is een mes waarbij het lemmet (het scherpe deel van het mes waarmee je kunt snijden of steken) IN het heft (handvat) schuift. Als je het mes met de punt naar beneden houdt en op een ontgrendelknopje drukt, valt het lemmet uit het heft. Niet helemaal los, maar het schuift er zo ver uit dat je een bruikbaar mes hebt. Om het lemmet weer in het heft te schuiven, zet je het mes met de punt op een tafel of ander stevig voorwerp en duw je langzaam het mes naar beneden zodat het lemmet weer in heft schuift.

Een valmes is in Nederland niet toegestaan.
Inekez1
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Gelukkig verboden +