Hoe een draad trekken in een geribbelde wachtbuis?

Enkele jaren geleden had ik reeds een wachtbuis gelegd in mijn tuin. Deze bevatten een draad om later leidingen door te trekken. Nu wil ik deze buis gebruiken en is die draad verdwenen. Hoe kan ik nu een nieuwe draad trekken in deze geribbelde buis doormeter 60mm. Er zijn ook 3 bochten in van 90°

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Fretje lenen en die met een draad/kabel door de wachtbuis laten gaan... die pakt die 3x 90 graden zonder moeite (hoe kom je er overigens op om 3 haakse hoeken te leggen???)!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
de 3 hoeken: vertrek uit mijn woning door de muur -1*90°- en daarna volg ik een muur en terug naar boven.
En de fret vind ik geen slecht idee.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Is een 'fret' hetzelfde als een trekveer ? Of hebben we het hier over het beestje ? https://nl.wikipedia.org/wiki/Fret_(dier) Of nog iets anders ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=Q3diqYbxMng
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
I'm impressed !!

Antwoorden (1)

Je kunt een kabel door een buis voeren met een trekveer of rioolveer. Door de bochten en de ribbels zal het niet meevallen en moet je de veer heel vaak heen en weer bewegen om steeds een stukje verder te komen.