Hoe kan ik een katoenen doek ophangen aan de muur?

Ik wil een katoenen kleed ophangen aan de muur. Het kleed is 150 bij 200 cm. Ik wil er liever geen gaatjes in maken (bijvoorbeeld door vast te nieten of te spijkeren).
Zou dit met dit kunnen?: tinyurl.com/vastklikstrips Of hebben jullie andere ideeën? Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
22.2K

Antwoorden (3)

Koop een rol klittenband met met een plakrand aan beide kanten. De ene helf tegen de muur de andere op het kleed plakken. Zo kun je het ook nog eens makkelijk van de muur halen (voor bijvoorbeeld schoonmaak)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn speciale strips om posters mee op te hangen. Die zijn er ook in grote afmetingen (zie bron). De vraag is alleen of het doek daar niet te zwaar voor is.

Verder zou je een soort van waslijn kunnen spannen en het doek daar met knijpers aan hangen.
bamibal
9 jaar geleden
Ik heb een wandtapijt opgehangen als volgt: aan boven- en onderkant over de volledige breedte een lint stikken aan de verkeerde zijde. Zo bekom je een tunneltje. In die tunneltjes heb ik dan een ijzeren staaf (eigenlijk een betonijzer) gestopt die langs weerskanten een halve centimeter uitsteekt. Haakjes in de muur en ophangen aan het ijzer. De onderste haakjes ondersteboven hangen en de staaf erachter haken; zo blijft het tapijt strak hangen. Mijn wanttapijt heeft wel franjes waardoor je de uitstekende stukjes ijzer en de haakjes niet ziet.