Wat voor materiaal is geschikt als ik een plaat wil van 160x90 die vochtwerend is?

Het gaat om een plaat die ik achter een kooi wil zetten, om de muur te beschermen tegen plasdruppeltjes af en toe.
Eisen:

-160x90 (liefst dat ik kan laten snijden bij bouwmarkt)
- is voor binnen in de woonkamer
- De zijde die tegen de kooi staat moet tegen een beetje vocht kunnen en makkelijk af te nemen zijn met een vochtige doek.
- o goedkoop mogelijk

MDF is natuurlijk makkelijk op maat te maken, maar dit kan niet tegen vocht. Is dit eventueel te lakken of dat er plakplastic tegen kan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tresta / HPL / kunststofplaat. In meerdere kleuren verkrijgbaar en op maat te (laten) zagen. Maar waarschijnlijk te duur. Multiplex: watervast verlijmd, maar voor deze binnen toepassing kan standaard ook en dan een laagje (buiten) verf extra. Mdf is vragen om problemen en heeft geen voordelen t.o.v. multiplex.

Mdf is prima te gebruiken, je moet het 2 zijdig lakken anders zou het krom kunnen trekken. Gebruik een 2 componenten epoxy lak in meerdere lagen voor een jarenlange bescherming. Plexiglas in de kooi aan de achterzijde kan natuurlijk ook, dan blijft alles binnen.

het goedkoopste is natuurlijk een glasplaat van zeg 3 mm (+/- €20,-

je kunt ook betonplex gebruiken heeft een redelijk waterdicht oppervlak is wel donkerbruin en moeilijk te schilderen maar wel de snelste oplossing

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100