Kan laminaat direct over linoleum gelegd worden?

Wij willen in ons appartement laminaat leggen. Nu ligt er linoleum op de vloer met vloerverwarming. Het verwijderen (115 m2) van het linoleum schijnt een hels karwei te zijn. Kan het laminaat over het linoleum gelegd worden zonder (tussen) ondervloer en voldoet dat ook aan de geluidsnorm van 10 decibel reductie en is dit ook nog geschikt voor de vloerverwarming?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier vind je alle antwoorden op je vragen:
http://www.handyfloor.nl/laminaat-vloerverwarming/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet echt een antwoord op de vraag, meer een gekleurde vergelijking tussen PVC en laminaat.

Het beste antwoord

Nee, dat is niet mogelijk. Onder laminaat moet altijd een ondervloer. Je kunt je huidige vloer wel laten liggen maar er moet wel degelijk een ondervloer over. Doe je dat niet zul je ook automatisch geen garantie op je vloer krijgen. Dit is geen verkooptruc maar het is noodzakelijk dat er een ondervloer onder ligt. Naast de egaliserende werking is er ook nog een isolerende werking.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik heb het er ondertussen uitgehaald. Het lag gelukkig alleen gelijmd langs de naden!!!

Andere antwoorden (2)

Wij hebben onder onze vloer een zeil liggen die er al in lag. Hier over laminaat gelegd. Geen enkele problemen mee. Helaas geen ervaring met vloerverwarming.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat kan, alleen is het niet gunstig voor de vloerverwarming, hoe meer (isolerend) materiaal er tussen de vloerverwarming en de oppervlakte zit, des te minder je effect je van de vloerverwarming hebt.
Ik zou zeker de moeite nemen om de oude vloerbedekking te verwijderen, en ja, het is een heel karwei, maar je hebt dan wel vele jaren profijt van een goed werkende vloerverwarming.