Hoe maak ik mijn siliconenkit pistool schoon?

Ik wilde net siliconenkit pistool gebruiken. Het tuitje wat er op zit was echter verstopt van de vorige keer. Hoe maak je dat tuitje schoon voor de volgende keer?
Het gaat om transparante kit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.5K

Het beste antwoord

Silicone kit is een van de moeilijkste verwijderbare producten als deze hard is geworden. Silicone kit is chemisch onaantastbaar en hecht extra goed op gladde materialen. Hierdoor kan het ook moeilijk worden om de kit resten uit het tutje te krijgen.
Ook producten als siliconekit verwijderaar kun je hier niet op los laten. Ten eerste niet omdat je het kunststof tuitje kan oplossen of aantasten. En ten tweede niet omdat dit alleen op silicone resten werkt en niet op hele rupsen silicone kit.

Bij de meeste vakhandels kun je de tuitjes los kopen, Dit scheelt een hoop werk, ergenis en misschien wel geld.

Bij een volgende keer dat u silicone kit gebruikt, kunt het beste meteen na gebruik een schroef in het tuitje schroeven. Dit is voor gebruik de volgende keer makkelijker om het tuitje weer te gebruiken.
Hou er ook rekening mee dat silicone kit die opengemaakt is maar een korte bewaard kan worden. Normaal staat er ongeveer 2 weken voor (ook afhankelijk van temperatuur, vocht en vorst)

Als u silicone kit wilt gebruiken en de kleur maakt niet uit, gebruik dan de transparante uitvoering, deze is n.l. zijn sterkste in zijn soort.
Dit komt omdat transparant geen kleurstof bezit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een schroef erin draaien en hem er dan uittrekken, als het goed is trek je al de resten weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuitje eraf draaien en dan in de spuit een flinke schroef draaien.
Die schroef er vervolgend uittrekken. Hopelijk trek je alle kit er mee uit.
Eventueel paar keer herhalen of laatste restjes via de smalle kant met een kleine kruiskopschroevendraaier o.i.d. indrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vorige 2 antwoorden proberen en mocht dat niet lukken
kun je de tuit van de koker draaien en dan vanaf de grote ingang de prop verwijderen, t'is misschien wel wat geklieder
dus een oude doek bij de hand is wel nuttig